Pages

Monday, January 31, 2011

~tell U~

Kajian Fadzilah Kamsah :



Dato Dr Fadzilah Kamsah describe mereka-mereka yang lahir pada bulan OGOS melalui mcm-macam aspek..Kot..

PERTAMA : suka berlawak - kalau ikot kebenarannya, saya xsuka berlawak..tp lebih suka merepek..kadang-   kadang memang ada yang gelak..kadang-kadang lak xde respond...*lol..mmg bukan muka leh buat org ketawa...tapi kadang-kadang bila tengok orang lain happy wlupon kita merepek kita pon jadi happy..ketawa itu jadi pengubat hati terutama bila stress dengan kerja or bf/gf..*seyes!

KEDUA : mudah tertawan padanya - hmm..apa maksud ayat ni??seyes tak brape nak paham..nya tu merujuk kat lelaki ke?? kalau betol la jawapan nya TAK...kalau BETUL lak kene ubah sikit ayat..'mudah syok sendiri padanya'...haha~~ kalau saya mudah tertawan mesti sekarang ni paling kurang pon da lebih dari 5 kali bercouple..kesimpulannya, bukan senang nak nampak saya bercouple...lol..abaikan..

KETIGA : sopan santun & mengambil berat terhadap orang lain - sopan santun???haahhaha~ye KOT..ikot keadaan..tapi selalunya depan kawan-kwan sopan tu hilang...kalau diorang dengar saya ni sopan santun confirm kene gelak...*cisss!!...ambil berat?hmm..tu betol..tapi tak selalu..tengok keadaan jugak..saya paling care dengan mereka yang care juga kat saya..so sayang lebih dengan mereka-mereka ni semua..*mereka yang suka buat saya sedey saya tetap care dengan mereka..dengan cara selalu stalk fB mereka..wink2!!

KEEMPAT : berani & tak tahu takot - TIPU!!!!!hahaha..saya orang yang paling penakut hokeyyyy!!...ngehh3..muka je macam garang tapi........lupakan je la..wehuuu..wlupon saya penakot tapi bila da dapat semangat saya da jadi KURANG takot..haha..still takot..lol..takot apa tu SECRET..kalau bagi tau mesti mereka2 yang suka dengki saya akan buat nanti..dijamin 100%...so baik diam je..

KELIMA : orang yang agak tegas & berkepimpinan - ni tak buleh nak komen banyak-banyak lak..sebab leh jadi syok sendiri nanti..biarlah mereka-mereka yang lebih layak menilainya..so far sepanjang belajar di UKM ni ayat tegas yang kuar dari mulut orang memang jarang..ayat yang selalu keluar "GARANG"...+_+''
ye kot...haha..berkepimpinan?? no komen...orang lain je layak komen...tQ..weee~~

KEENAM : pandai memujuk orang lain - SALAH...saya paling tak pandai pujuk orang..so kepada mereka yang merajuk tu then saya tak pujuk so sorry hokey..bukan nak kata ego lebih tapi orang lain cakap kalau makin dipujuk nanti makin teruk..sebab dah penah rasa..bila saya nak nangis..tiba-tiba ada orang pujuk..seyes..makin nak nangis..so jangan la pujuk sya..kalau nak tenang kan buleh kot..hahaha..

KETUJUH : terlalu pemurah & bersikap ego - pemurah tu tak ada la sangat..biasa-biasa je..yang ego tu pulak..rasa nya tipu la kalau orang cakap dia tak ada ego langsung..setiap orang ada egonya sendiri..juz besar mana ego seseorang tu..ego itu kadang2 penting untuk jaga maruah kita as manusia ni..kalau tak mesti senang-senang je kene pijak...

KELAPAN : nilai harga diri yang sangat tinggi - lol..nilai harga diri semua orang pon sangat tinggi hokeyyy..kes-kes yang terpencil je yang tak ada nilai...orang tak beruntung je macam tu..nilai harga diri tu buleh kait kan dengan jual mahal ke??haha..

KESEMBILAN : dahagakan pujian - rasa nya ramai orang suka dengar kene puji kan..lagi-lagi orang yang memang jarang kene puji macam saya..haha..*kesian kan...+_+'...tapi kalau selalu sgt orang puji pon rasa macam kene bodek pon ade...

KESEPULUH : semangat juang yang luar biasa - tang mana yang luar biasa??maybe masa berjuang sampai korbankan diri kot...lol...tak sanggup lagi...

KESEBELAS : cepat marah & mudah mengamuk - cepat marah tu betol...sangat-sangat betol..lagi-lagi bila orang lain hilang respect kat kita...rasa nak hentak-hentak je pale kat dinding..*over sgt...ngahahaha..tapi kalau kowg nampak saya marah tu ada sebab..tak akan tanpa sebab..jangan kaitkan marah saya dengan ego..mengamuk tu kurang..saya lebih suka diamkan diri..*nampak sangat menipu bagi yang dah cukop kenal saya..saya kalau mengamuk tak akan baling barang or tumbuk orang..pling teruk pon juz tembakan dari mulut..membebel..NONSTOP...kejadian yang paling dekat penah jadi hari RABU (26 JAN 2011)...bila ada satu staff tu buat hal memang naya la..*staff femes za'ba..lol

KEDUABELAS : mudah marah apabila cakapnya dilawan - tak ada la marah sangat..juz marah bila orang lain lawan benda yang terang-terang betol..tak apa la..abaikan..sikap manusia ada macam-macam..saya pon sama..phewww..

KETIGABELAS : sangat cemburu - sekali dah buat saya jeles memang sampai bila-bila akan jeles...so jangan start kalau tak sanggup nak layan...

KEEMPATBELAS : daya pemerhatian yang tajam & teliti - erkkk..tak paham....so baek diam..haha..

KELIMABELAS : cepat berfikir - ishhh...mmg cepat pon..sebab tu dalam kelas lebih suka termenung daripada dengar lect bercakap kat depan..lain lah kalau lect bagi masalah matematik ke ape ke yang buleh kite pikir..ni kalau bercakap je memang jadi ubat tidur la jawabnya..baek termenung pikir benda-benda yang akan datang..(^___^)

KEENAMBELAS : fikiran yang berdikari - how's that??hahaa..tak paham..tak pahamm...lalalallaa~

KETUJUHBELAS : suka memimpin dan dipimpin - yup..sometimes mmg saya suka memimpin..kadang-kdang terlebih pimpin kot..apakah??tah..dipimpin??paling penting dipimpin...paling suka dipimpin..tapi pimpin la kat jalan yang betul jangan jadi macam lect ko-k saya cakap...'dah la buta..kene pimpin dengan orang yang buta jugak'...haha..en johan punya ayat memang power..haha..

KELAPANBELAS : sifat suka berangan - yaa betolll!!!!...ahaha..saya memang suka berangan...dah tak jadi rahsia dah sekarang...weeee~~

KESEMBILANBELAS : berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat - LOL!!! tang mane antara ketiga-tiga ni yang ada dalam diri saya???hahaha..langsung tak ada hokeeyyyy!!!..buat lawak lak kajian ni..haha..so far tak pernah bersilat..tapi main gendang silat adalah..tu pon selalu kene hentam ngan en. Johan..lagi-lagi bila tiba-tiba lupa..habis la....T___T

KEDUAPULUH : sangat sensetif tapi tidak mudah merajuk - ada betol nya yang ini...dalam hati ni mmg tak siapa yang tahu..saya suka nangis belakang..nangis depan jarang...paling sentap kalau kene marah dengan orang yang kita sayang..lagi-lagi kalau depan orang ramai...tapi apa buleh buat..kene buat-buat macam hati batu..tak rasa apa-apa..tapi dalam hati memang da nangis da..

KEDUAPULUHSATU : cepat sembuh apabila ditimpa penyakit - kadang-kala betol tp kadang-kadang tak..pernah demam sampai lebih kurang 3 or 4 hari..package skali dengan gastrik..memang mantap...tapi yang paling best saya suka kene demam...hihihi..

KEDUAPULUHDUA : belajar untuk bertenang - hahaha..seyes..benda ni paling susah nak belajar..asyik tak pas je..kalau bertenang pon juz untuk 15 minit..pas tu gelabah semula..wehuuuu..

KEDUAPULUHTIGA : sikap kelam kabut - memang disaster...siapa2 yang pernah bekerja dengan saya dia tau la kelam kabut tu macam mana..hahaha...tanpa tekanan kita tak kan seronok..kan..kan...hahaa..

KEDUAPULUHEMPAT : romantik, pengasih & penyayang - nak gelak...nak gelak..hahahaha!!!..seyes..smua ni tak ada dalam diri..dasyat nye andaian ni..nak menangis bila baca...*_*

KEDUAPULUHLIMA : suka mencari kawan - yup..saya suka berkawan..kalau dapat yang satu kepala lagi lah seronok..so...hi...nice to know u...(^__^)v

kebanyakkan hasil daripada kajian ini betol...so renung-renungkan la ye semua...

p/s : fuhhh..naper tah hari ni gigih buat karangan panjang berjelar macam ni...

0 comments:

: : cOuntdOwn : :

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers