Pages

Wednesday, November 16, 2011

hujan + jatuh + kene perli + lebam + memori

orang clumsy macam aku ni kat mana-mana pun buleh tercipta memori buruk..cehh~~ gelojoh sangat la konon..nak dijadikan cerita tragis bermula dengan cerita junior *nak kalis yang bukan aku je clumsy..ngahahaa..malam kedua kat saigon kami nak g night market yang dekat dengan hotel.. dah la lalu lintas kat saigon ni gila seram..tour guide tu cakap 'just walk slowly, don't run or stop'..mak oii..kalau kat Malaysia jalan stop..jalan stop..tapi kat vietnam kene jalan jangan stop-stop..disebabkan kami ni ala-ala foreigner so masa lintas jalan satu group aku ni nak lintas. last-last terpisah jadi dua group.. aku n dak lain da selamat lintas.. tinggal la 4 orang adek-adek chumel aku ni tertinggal kat seberang lagi. diorang lintas la..btw kalau nak tau jalan tu jalan one way..so dengan yakin nye 4 adek-adek tadi lintas dengan tengok aras sebelah kiri je la..yela..kata one way kan..so abaikan la yang sebelah kanan..hahaha..lintas punya lintas sekali diorang g lari-lari ayam..n dengan sengal nye ada motor dengan tak semena-menanya muncul kat arah bertentangan.. *ni mesti dapat lesen terbang..yang aku n dak lain da lintas ni tiba-tiba dengar bunyi kuat dari belakang..makk oiii..empat-empat tadi semua langgar motor..*ulangan : langgar motor..bukan motor langgar diorang..btw motor tu sempat la brek mengejut..*orang vietnam bawak motor seyes PRO!.pandai main cilok-cilok..hoho~cian adek-adek aku semua tu kene langgar..sakit gak tu..nasib tak teruk..fuhh!~kenangan pertama..

next : citer aku pulak..kalau tadi ber-empat.. ni aku sorang-sorang..demm malu!!! -_-"..nak dijadikan cerita masa malam terakhir kami kat saigon tu. ramai-ramai naik bas nak g restoran makan malam..dengan tah ape-ape tibe2 driver bas leh terlajak dengan jauh nye terlepas la restoran tu..da la tengah heavy rain masa tu..mak oiii..dia stop bas kat tepi..dengan ujan-ujan tu ktorang g la berlari-lari anak g patah balik restoran tu..ya Ampun..dengan ujan..da la mata aku ni makin teruk..*orang kata makin rabun la kan..da penat lari-lari ni berbaris macam nak berkawad dengan budak-budak ni tibe-tibe sampai satu kedai memang aku buat Drift kan..last pose dari aku ala-ala melutut kat depan kedai tu nak mintak iphone free..*ngekkk!! malu siot~~alahai..habis lutut aku basah..thankz untuk encik faizal yang berjaya memapah aku kembali berdiri *cewahhh!! alahaii!!jatuh saham den..-_-" urghhhh!!...*still sempat buat cun depan kedai..konon nye seronok jatuh tu..lol

da sampai restoran tu lak ngah ready nak makan kene perli..siot-siot..kat bas kene lagi..prof cakap *yang jatuh sorang-sorang tu tak leh nak buat ape la..sOb..sOb..seyes sentap..haha! 

ehemm!!btw..ade satu tragedi yang tak berapa nak jadi..masa malam kedua rasa nya..restoran yang sama..sebab rabun-rabun ayam..nak turun tangga tak nampak anak tangga..dengan yakin aku langkah terus 2 tangga..haaa!!amik ko..semua jerit tarik aku..ngeeekkk!!malu lagi..ade group dari Malaysia ngh makan kat situ *tah universiti mana tah..aku tak ingat..demm!! kene la haii..cover malu so kene senyum-senyum chumel ngn diorang..goshhh!! ok..tu semua kenangan..-_-"

p.s : nak post entry pasal trip ni..tapi sumber gambar masih tak mencukupi..ilham pun belom kumpul sepenuh nya..sempat meluahkan tragedi pahit je..aishhh..k..nak sambung melayan feeling syok sendiri..bubye~~

0 comments:

: : cOuntdOwn : :

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers