Pages

Saturday, May 14, 2011

short sem yang paling menggilakan..ada kemungkinan tak diserang penyakit jantung???

tersebut la kisah pabila aku mula semesta pendek di UKM...banyak dugaan shirt sem kali ni..dengan isu penginapan yang tah ke mana dicampak gara-gara za'ba menolak sebarang penginapan daripada student ukm...terpaksa la aku redha..mintak KAB last-last dapat KIY...pew2 pon tetap bersyukur sebab dapat kolej atas bukit wooo..bak kate orang kolej mewah ni sebab tu atas bukit..-_-"

thankz jugak la kat kolej KIY ni sebab diatas bukit kan..so hari-hari dengan gigih aku balik dari kelas kena redah 2 bukit yang agak menguji pinggang aku...satu bukit dari fakulti n satu lagi KIY nye bukit...(berbukit bukau rupa nya UKM aku ni)...*sigh..kalau balik dari kelas tak berpeluh memang tak sah..lagi-lagi orang yang jarang senam macam aku ni kan..kompem2 la mengah bila sampai bilik..lagi sadis bila ditakdirkan dapat bilik kat aras 4...memang niat nak kurus la konon nya..(hampehh...kutuk aku dengan berkias guna kolej ey ko)

tu dah la satu hal..yang ni satu hal lagi...binatang kat UKM ni memang banyak..monyet, babi hutan, anjing..semua ni senang je kalau kowang nak jumpa...tak yah susah-susah nak g kedai PET nak beli..tangkap je kat UKM...(kurang guard aku ase kolej ni sampai kan aku selalu dijaga oleh monyet ngan anjing)...memang aku je selalu kene jage kat kolej ni..thankz la kan..-_-"

tragedi pertama hari sabtu (7 mei 2011) - sebab busan sangat kat kolej ni..dengan bahang nya. last-last decide dengan mira my rumate g mid valley..nak air cond n cuci mata nya pasal..da la penat..balik-balik je da pukul 10 lebih malam..bukak-bukak pintu bilik je habis bilik bersepah dengan makanan..rupa nya ade yang buat party dekat bilik kami...-_-''..dengan perasaan bengang n kecewa terpaksa gak la kemas...skali paling 'gumbira' nya bila air pon tak ade kan...pehh...melekit-lekit lantai bilik ni..nasib baik ade bilik ke dua...tdo la dulu kat bilik tu dalam keadaan yang tak mandi...ewww...panas..esok nya pagi-pagi dah bertungkus lumus mengemop mencuci menyapu bilik yang diowg buat party dan tak tau nak kemas!!grrrr!!air da la tak ade lagi..g la angkut air kat blok sebelah..naik turun tangga angkut air guna baldi...sedeh gile...

Tragedi kedua lak kene hari jumaat (13 mei 2011) - tengah-tengah tengok muvie n on9 petang2 tu sekali ade la beruk ni masok lagi lalu tingkap...hebad kan bukak tingkap ktowg..tau2 je ey kowang aku baru pas shopping makanan....kalau aku berani da lama aku hempok sekor2 guna tapak tangan aku ni..(peh..pakal la tak berani..hahaha)...nasib baik makanan dapat diselamatkan..(monyet pon nak makan beger mcD kan...) kalau nak beli la sendri..cisss...

Tragedi ketiga lak hari yang samaa iaitu Jumaat (13 Mei 2011) - haaa...yang ni lak malam...dekat pukul 11 malam cam tu..nak kuar g toilet ni...punya la confident jalan dulu..sampai je kat tangga ade anjing sekeluarga yang tanpa suami/ bapa stay kat tangga..niat diowg pon same..nak g toilet gak..juz aku nk g toilet cuci bekas ubat..die g toilet nak cuci baju aku rase..aishhh..bapak terkejut aku..nasib baik pintu bilik tak kunci lagi..kelam kabbut lari ngn rumate masok bilik..trauma dengan monyet petang tu pon tak hilang lagi da kene ngn anjing lak...*yang paling lawak tu bukan aku je yang terkejut masa terserempak dengan anjing tu...mak anjing tu pon terkejut sama..nasib baik dua-dua tak kene sakit jantung..sian tak pasal-pasal kat anak-anak anjing tu...*ase nye anak anjing tu chumel seh..haha..tapi tak sempat nak kenal pasti sejauh mana tahap kechumelan puppy2 tu..sebab aku nye refleks masa terkejut tu sangat cepat (ala-ala citer Running Man..kalau nak tau macam mane g gOogle..)

aku ni kalau terkejut asal selamat je masok bilik mesti nak gelak..nampak sangat terkejut tahap luar biase...pe la nasib badan aku ni haaa...ni semua cerita yang aku sanggup nak cerita dalm blog ni..tapi banyak lagi citer aku ngn monyet and anjing2 ni kat kolej ni..juz tak la se horror citer kat atas ni..hope jantung aku ni cepat la sembuh kan dari semua agenda-agenda jahat mereka semua tu..(maksud aku binatang tadi tu semua..)

next time mane tau leh bela beberuk ni semua kan...swoh jage rumah..kalau tak aku sembelih sekor-sekor...

p/s : agak-agak nya aku selalu terkejut ni menyihatkan jantung aku ke makin nak cari maut ey???bila pikir positif mesti menyihatkan..sebab asal terkejut je jantung aku mesti berdenyut kencang..seperti lari 1000meter tanpa henti..(errkkkk...penah ke aku buat???haha...)..memang pas ni update benda-benda macam ni je la kat FB..tak ape..still nak cari idea update status yang pelik-pelik macam dulu lagi..aku ade peminat upa nya yang minat kat status pelik-pelik aku ni...thankz la sebab kowang happy dengan status tak matang aku tu..haha..

Jup...aku nak tembak beruk ni sekor-sekor...!!!



hey!!!ko xyah nak buat muka chumel ngn aku..kalau ko monyet aku tetap nak tembak ko sampai mati tau!!



0 comments:

: : cOuntdOwn : :

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers