Pages

Wednesday, July 13, 2011

5 hari di terengganu + kelantan

hoyeayyy!!!sampai sudah dibumi UKM..selepas balik semula ke UKM rabu lepas..
tiba je kat UKM dah kena ready untuk ke taklimat dengan pusat-pusat di UKM untuk keesokan harinya..dari pagi sampai lah ke petang..selesai je dengan taklimat, ready pula untuk bertolak ke terengganu..aku bertolak malam..ready tunggu bas pukul 8.30..last-last bertolak pukul 11.30 malam..dengan keadaan laparnya, memang kena sabar je la..n paling tragis lagi bas yang patot group Besut-B3 naik tak sampai..cisss!!!kene share bas dengan Besut-A2..kuasa monopoli dengan perasaan 'askar pengempur' dah tak ada fungsi time tu...lari planning aku dengan junior aku (hanim)..-_-"..hokey..bas pun bergerak..kitaowang pe agi..membuta la..muaahahhaa..sampai-sampai je di R&R mana tah..stop untuk dinner..*errr..aku tak tahu nak panggil dinner ke tak..memang perut da nak kene gastrik dah time tu..sabor je la..ok..teruskan lagi perjalanan kami..aku tidur - sampai tercramp-cramp kaki..lutut ni macam kene skru sampai tak buleh bengkokkan..derita-derita..memang jauh perjalanan bila bas lalu jalan dalam n terus ke gua musang kelantan..jalan yang teruk..terhenjut-henjut dalam bas..sakit pale aku..last-last smpai dalam pukul 8 lebih..kami semua daftar semua pastu masuk bilik..n tDO!!!!tu yang best..start program pukul 2 petang..so pe lagi..membuta la kan..kem B dapat dewan macam dewan kuliah!!!satu je aku pikir..nak tidur memang susah nak cover kalau dewan tu macam tu..huhu..*menangis menahan nangtuk la jawab nya..

semua program start dengan ceramah..ada 6 ceramah berturut-turut..after semua ceramah bagai..sambung dengan LDK pulak..nasib baik aku team dengan amirah ni haa..tak de la aku sorang-sorang..tapi bangga jugak sebab kami senior je..hehe..yang lain ramai junior..ade satu aktiviti ni..riadah petang..aku kene buat repaling..takot tapi best...hoho.. untuk malam terakhir ni ada buat pertandingan kuiz bagai..n semua tu sama dengan kuiz masa kursus ktowang tahun lepas..so aku kurang ada mood nak join..n aktiviti last pihak BTN  ni diorang buat satu simulasi..n simulasi ini jugak aku pernah buat tahun lepas..so kitowg tahu cara nak setlekan..hoho..arahan nya juz tak buleh berdiri tapi buleh bergerak, tak buleh bersuara tapi buleh bercakap, n tak buleh meminta tapi buleh memberi..aku tak paham..dah dua kali aku buat simulasi ini..n dua-dua kali jugak aku jadi tahanan...-_-"..yang kali kedua ni diorang tarik aku sebab diorang tengok aku tau cara setle kan..adoiiii!!!baru nak join sampai habis..sabor je la..tapi seronok sebab kejap je dah setle..hoho..

best!!

pas siap semua simulasi ni ktowang ready nak buat night walk n panjat bukit keluang pulak..mula-mula ingatkan kene tidor dalam pasir lagi..diorang suruh la ktowg jalan dari kem ke pantai..aku dah stat pelik sebab ktowang  just lalu jalan raya nak ke sana..tak macam sebelum ini kene jalan dalam hutan..sampai je kat kaki bukit tu ktowang da ready kene naik bukit tu..da penat beratur semua last-last die lepaskan dua orang je untuk jalan dalam hutan tu..before berlepas berdua, junior-junior yang jaga aku..depan belakang..last-last masa berjalan berdua aku kene jalan depan..dah la aku ni penakut..huhu..seyes gelap!!!sikit pun tak nampak..dah la aku rabun..aku tak pakai spec lak time tu..nekad je kalau jatuh...last-last selamat sampai jugak aku hasil dari pengejaran team depan..last2 team aku jadi 4..hahaha..dalam team tu aku je senior..diowang yang guide aku..aku duduk tengah-tengah..*buat malu je..-_-"..sampai je kat bawah aku terus membuta kat jalan..fuhh..seyes penat..ingat kan dah habis..last2 dapat tahu kene panjat lagi skali..tapi kali ni sampai puncak..mak datok..mengigil lutut ni beb...but view atas tu seyes lawa..banyak gambar ade..tgu kene tagged je..team aku puas...sebab dalam penat-penat tu kami rajin snap pic.;..hohO..best2..tapi..'gedebuk!' gak aku..jatuh sebab licin..aduhhh..jatuh saham..pas dah penat-penat mendaki n menurun bukit..ktowg lepak-lepak tepi pantai bukit keluang..btw kalau korang nak tau pantai tu salah satu tempat pengambaran cerita merong mahawangsa..tak pelik lah dia buat kat situ sebab seyes cantik..pasir die bersih..sejuk..aku n team duduk-duduk minum, makan kat situ..ade junior KTSN belanja..wehuu~~after that kami kene berkumpul tepi bukit untuk majlis penutupan..n kami dapat berita gembira n tragis..yang berita tragis tu kami kene jalan kaki untuk balik ke kem...*i down ok..macam nak tertanggal kaki ni..but yang happy nya kami dapat ELAUN!!!..hahaha!dapat buat tambang balik jB nanti..hehe..

sampai kem je aku terus packing barang, mandi n siap-siap nak makan n kejar bas..yeayyy!!!kami dapat naik bas satu KPZ..seronok..bertolak dari kem jam 2.30 petang..kami berjalan g kelantan dulu..kota bahru..g pasar siti khadijah..hehehe..aku tak shopping apa-apa pun..just beli barang untuk member, mak n nenek..sejam je dapat masa nak ronda-ronda ni..pastu ktowang terus gerak balik ke bangi..dalam bas memang letih..aku memang tidur je sepanjang perjalanan..tengok-tengok je dah sampai kat tol bangi..dalam pale memang ingat tidur je..pangg..sampai bilik terus tidur sampai pukul 10 pagi..hoho..ngantok punya pasal..

p.s : semua gambar-gambar akan dimasukkan nanti..hoho..nantikan..(^__^)..next..our TIOMAN..esok malam..say hi tO tioman pulak!!!