Pages

Tuesday, August 2, 2011

: : sunBlock : :

uhukkk..uhukkk..sedih seh sejak-sejak ni dengan kulit sendiri..zaman-zaman sunburn sebenarnya da berlalu..last masa form 5..tu pun sebab kawad..huhu..time tu kira muda la lagi kan..nak gelap macam mana pun tak kisah..tapi..sekarang ni..sebab dah lama tak kene n tiba-tiba kene memang la merana bila naak kembali kan 'kecerahan' kulit tu semula..ecehhhh..main cerah2 bagai pulak..2 kali pergi pantai..tu la..padan muka..haha..sebelah tangan black sebelah lagi sikit burn..muka lak da berbelang.. before this ada orang yang pernah buat skin test kat muka aku ni cakap..kalau muka aku tak pakai sunblock dari sekarang nanti jeragat naik sebab UV tu..tapi aku ni mana pedulik sebab malas nak amik tau pasal produk-produk kecantikan bagai ni..but sampai masa muka aku da stat naik jeragat hitam tu..haa..time tu la baru terhegeh-hegeh cari cara nak hilang kan..huhu..dalam keadaan duit tengah pokai ni..hmm..kulit putih pun susah, kulit gelap sikit pun susah..huhu...so sejak dah nak terbit benda hitam tu la baru aku tak pernah lepas pakai cream muka dengan SPF..aduhh..kalau dulu nak keluar g kedai kejap je pun aku malas berbedak tapi kali ni aishhh..cerewet sikit dah..natural beauty dah tak ada..hahaha..so mulai sekarang ni hidup aku dengan cream muka n losyen tak pernah jauh..kami selalu bersama..hahaha...konon la tangan ni lembut bagai tapi bukan tu motif aku pakai losyen ni..ok..cukup la berbebel pasal kulit ni..n before aku tamat kan entry ni, petua nak hilang kan tompok hitam pada kulit ialah guna limau purut. sapu rata dikawasan tompok berkenaan..buat semasa nak mandi ye..ahakzz..selamat mencuba..(^_^)

p.s : mau ke bazar Ramadhan bersama my lalink..rindu sama cendol TSP..wehuuu~ ok..chOoww~!


*nota kecik : ishh..hope pe yang aku buat sekarang ni betul..amin..

0 comments:

: : cOuntdOwn : :

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers