Pages

Friday, June 24, 2011

tamat sudah sesi 2010/2011

fuhh..da 2 tahun da kat ukm ni..ada lagi setahun je sebelum grad..kejap je dah nak habis kan..ilmu pon tak cukup lagi..mula-mula masuk ukm ni ingat lagi..macam noob gila..datang dengan pak cik n makcik..so far mak tak pernah datang lagi kat ukm ni..hope masa aku grad nanti mak datang..masa mula-mula masuk tak jumpa sorang kawan pon dari sekolah or tempat tinggal yang sama..totally tak kenal sorang pon..dah la daftar lambat..orang lain da start berhimpun kat dataran yang aku baru terhegeh-hegeh nak daftar..ngehehhee~ukm ni memang aku punya..kena la pulak join orientasi first year..seminggu lak tu..fuhh..hari-hari rushing..tamat tahun satu je jadi senior tahun 2..macam-macam program join..paling best pengalaman jadi fasi..untuk orientasi first year..and masa second year ni jugak la kos aku tetap kan majoring..n masa 2nd year ni jugak la result aku jatuh macam nangka busuk..aiyooo..kecewa kejap je sebab memang dah expect result jatuh..siap ada subjek makro 2 n mikro 2 bagai..ni haa..tahun 3..ada ekonomi buruh..kene amik perniagaan antarabangsa lagi..asal yang ada perkataan 'antarabangsa' je memang majoring 'industri & antarabangsa' kene amik..paling tak buleh handle subjek 'ekonomi antarabangsa' dan ekonomi perdagangan antarabangsa'..bunyi macam lain..sebenar nya lebih kurang je dua-dua subjek ni..tetap gak sebab ada antarabangsa kat belakang tu..nasib baik tahun 3 ni tak kene amik ekonomi monetari antarabangsa..seram sejuk dengar..finance mencabar kot..ni ngadap ekonomi buruh ni pon aku dah tau da kadar upah, kadar bunga bakal meluap-luap keluar kat subjek ni..*demm..bab2 buruh ni aku malas sebenarnya -_-"

lepas da setle semua subjek tahun 2 ni masuk pulak subjek tahun 3..bunyi macam da relax-relax sebab subjek untuk exam just ada 4 je..tapi tetap gak jumlah unit 21..memang da ready lah jadual tahun 3 bakal pack..n for the first time jugak wujud jadual hari jumaat..so kemungkinan nak balik tu sangat-sangat la jauh..busy dengan tesis lagi, berdrama-drama bagai, amik lesen lagi..semua nak setle kan before praktikal nanti..sampai sekarang jugak la aku tak tahu nak amik subjek pilihan bebas lagi satu tu apa..satu da setle..lagi satu je..nak amik bahasa korea kompem-kompem la banyak clash dengan jadual major aku..bahasa macam buleh jahanam kan result aku je..lagi-lagi orang macam aku..yang memang sayangkan bahasa melayu..sesungguhnya tetap A walau dimana sahaja..tetap gak bahasa lain down..habis la kalau dapat kawen dengan mamat korea ke mat saleh ke kan..tak reti nak communicate macam mana..semakin tak sabar nak ke praktikal, semakin aku cuak lak nak keje..

tapi sekarang ni dah tanam semangat nak sambung study aku sampai master..tu pon kalau di izinkan lah..tengok duit, tengok result..tengok umur..kalau semua nya ok rasa nya nak amik master dalam ekonomi..tunggu penat belajar ni hilang dulu baru nak sambung..sekarang ni lah nak rasa belajar..nanti kalau dah habis study nanti barulah nak rindu belajar bagai kan..tak pe..selagi ada rezeki insyaAllah master ditanggan..

p/s : nak bangga kan family, pak cik, n makcik..nak terus continue study selagi buleh..nak diorang semua tengok aku grad nanti..dapat keje yang gaji besar..yeahhh...ok..mood sebenar nya nak balik jb..sebab busan tak buat apa-apa tats why la update blog..k got to go..chooww!! ~spread the love..wink-wink~

0 comments:

: : cOuntdOwn : :

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers